вівторок, 7 квітня 2020 р.

5 блок завдань

Українська література

Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків.
Характеристика образів Сергія і Митька


1 Самоперевірка (УСНО)

     І. Асоціації. Пригадати та переказати будь-які епізоди твору, пов'язані із цими словами: тромбон, велосипед, прив’язана курка, сандаля, бідончик з-під молока

     ІІ. Назвати цифри:
     а) в який клас перейшли хлопці? 
   б) на скільки днів узяв гербарій рослин з Далекого Сходу приятель Митькового брата? 
  в) що могло зіпсувати настрій героям повісті на цілий наступний навчальний рік? 
    г) скільки треба було їхати поїздом до Митькової бабусі? ; а автобусом? 
    д) скільки років було Васі-велосипедисту? 
    е) скільки годин тривало його тренування? 


2 Літературна вікторина «Так-ні» (ОНЛАЙН)
    1. Щоб виконати це завдання - треба перейти за посиланням https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfr_9cIpP3rbzbGrWDuf0P6xQ2ZtmBNO3D1cIhHSV0kXUbE9Q/viewform
    2. Указати прізвище (ОБОВ'ЯЗКОВО!).

   3. У кожному завданні надрукувати ОДНЕ слово: «так» або «ні».
    4. Після 13 завдання натиснути на поле "Отправить"

Це завдання виконати до 30 квітня включно (на оцінку).



3 Прочитати текст (УСНО)

    Дмитро Омельчук і Сергій Стеценко - звичайні школярі-шестикласники. Сергія і Митька - друзів-шестикласників поєднує вік, інтереси, поведінка, риси характеру. Хлопці - справжні любителі природи, великодушні, дотепні, кмітливі, працьовиті, наполегливі. А найголовніше - вони вміють дружити, турбуватися один про одного, швидко вирішувати конфліктні ситуації. 




4. Продовжити думку (УСНО). Поділитися своїми думками з батьками. Запитати їхню думку. 
  Я вважаю, що допитливість, винахідливість, кмітливість відіграють у житті сучасної людини … 
    Тому що … 
    Наприклад … 
    Отже … 


5. Охарактеризувати образ Сергія або Митька (на вибір). (ПИСЬМОВО). Скористатися пам’яткою на с. 236. 

Відповідь на п'яте завдання надіслати до 30 квітня включно (фото або скан роботи) на електронну адресу djill1978@gmail.com  (на оцінку)

(УКАЗАТИ прізвище)


6 Визначити тему та ідею твору. (ПИСЬМОВО).


7 Прокоментувати думку Сергія наприкінці твору (УСНО):
«І взагалі, в нас попереду ще дуже багато цікавого, і завжди так буде, поки ми з Митьком».



На допомогу у виконанні завдань та для самоперевірки (ВІДПОВІДІ)

1 Самоперевірка (УСНО)
І.
Тромбон. На ньому нестерпно голосно грав дядько Федір 
Велосипед. На ньому їздив Василь Трош, який постійно тренувався і мріяв стати майстром спорту. 
Прив’язана курка. Вона повинна була кудкудакати, тим самим заманюючи Митькозавра. 
Сандаля. Це все, що на думку хлопців, залишилось від попереднього туриста після того, як його з’їв Митькозавр. 
Бідончик з-під молока. Дідусь Трохим ніс молоко хлопцям, проте потрапив у пастку, викопану друзями для Митькозавра. 

ІІ.
а) У шостий
б) На два дні
в) Двійка за незібрану колекцію комах
г) Одну ніч;  Півтори години
д) Чотирнадцять
е) Дві години


5. Охарактеризувати образ Сергія або Митька (на вибір). (ПИСЬМОВО) 
Можна користуватися цими матеріалами для складання ВЛАСНОЇ відповіді. 
    Головні герої оповідання Я. Стельмаха «Химера лісового озера, або Митькозавр з Юрківкі» - Дмитро Омельчук і Сергій Стеценко. Ці два хлопчика щойно закінчили п'ятий клас і перейшли до шостого. Події, що описуються у оповіданні, трапляються під час літніх канікул. 
    Митько і Сергійко - вірні друзі. Це веселі і допитливі хлопці, фантазери, дуже люблять пригоди. Характерами вони схожі, але лідером є Митько. Він рішучіший за друга. Саме Митько вирішив поїхати в село до бабусі. Коли старшокласник Вася-велосипедист пожартував над хлопчиками, саме Митько запропонував ночувати біля озера і вистежити чудовисько, навіть погодився бути приманкою для нього. Митько першим кинувся рятувати невдалого жартівника Васю. 
     Сергійко більш спокійний хлопчик, але він підтримує ідеї свого друга і допомагає йому. Сергійко дуже добрий: коли Митько заснув на посту, Сергійко не став його будити, а вкрив ковдрою. Сергійко - вірний друг, такий, що ніколи не покине Митька у біді. 
    Обидва хлопці великодушні, турбуються один про одного, вміють прощати помилки один одного та мирно розв'язувати конфлікти. А ще вони можуть бути працьовитими та наполегливими, бо, коли хлопчики зацікавилися дивною істотою, що нібито живе у озері, вони прочитали багато книжок з бібліотеки і навіть полюбили зоологію. 

Риси характеру хлопців:
а) чемність і доброта;
б) мужність і винахідливість;
в) повага до батьків і людей похилого віку;
г) наполегливість і довіра;
д) на зло відповідають добром.

Здібності героїв:
а) любов до книги;
б) прагнення пізнати багато цікавого (допитливість);
в) надання допомоги тому, хто її потребує;
г) уміння орієнтуватися в природному довкіллі;
д) мрія про славу.


6 Визначити тему та ідею твору. (ПИСЬМОВО).
Тема:
зображення приїзду Сергія і його близького приятеля Митька до бабусі, з метою зібрання колекції комах..

Ідея:
- уславлення дружби, взаєморозуміння, гарного ставлення до старших, прагнення подолати будь-які труднощі ( Сергій і Митько);
- засудження хвалькуватості, хитрості, брехні, зневажливого ставлення до старих людей (Василь Трош).


7 Прокоментувати думку Сергія наприкінці твору (УСНО):
Дружба велика сила, з нею усе здолаєм, всі негаразди ми переборем, і в злагоді жити станем! З другом ніщо не страшне.

Немає коментарів:

Дописати коментар