суботу, 16 травня 2020 р.

13 блок завдань

Українська мова (група Крижної Ю.О.)



Написання займенників із прийменниками окремо. Присвійні та вказівні займенники. Означальні займенники. Узагальнення вивченого 

1. Перегляд відеоуроків
Уважно переглянути 3 відео за цими посиланнями і виконати, за можливості, всі завдання, які задає учитель протягом відеоуроку.

Для того, щоб встигати виконувати вправи - ставте відео на паузу. Так ви зможете спокійно подумати над відповіддю і навчитися правильно і грамотно вживати займенники.

Тим, хто не встигає опрацьовувати всі завдання, кому не вистачає часу, вправи з відеоуроку можна виконувати за бажанням.

Якщо маєте час, можливість і бажання вивчити займенники – виконуйте всі завдання письмово, тренуйтеся.

Перевіряти завдання, які ви виконували під час цього відеоуроку, на оцінку не буду.


Написання займенників із прийменниками окремо
https://www.youtube.com/watch?v=bLK2d5ql0oc&list=PLFVSJgZgf7h-8dQQfOOzWSVuIajcqS3Yf&index=17&t=0s

Присвійні та вказівні займенники
https://www.youtube.com/watch?v=Agre12zyRsc&list=PLFVSJgZgf7h-8dQQfOOzWSVuIajcqS3Yf&index=8&t=0s

Означальні займенники
https://www.youtube.com/watch?v=OpBlWQftl-w&list=PLFVSJgZgf7h-8dQQfOOzWSVuIajcqS3Yf&index=2&t=0s


2. Робота з підручником 

Для узагальнення вивченого про займенники  можна повторити всі правила за §§ 59-64 



3. Домашнє завдання
Виписати займенники, розібрати письмово як частину мову

Зразок письмового розбору на стор. 211 підручника. Синтаксичну роль не визначати.
1. Чорна корова весь світ поборола. 2. У нас зимою білим цвітом сад зацвів, неначе літом. 3. Благословенні час той і година, коли земля ця цвітом процвіла. 4. Для нашого Федота не страшна ніяка робота.

Відповіді надіслати до 20 травня включно на електронну адресу djill1978@gmail.com


4. Узагальнення вивченого з теми «Займенник»
Виконати завдання
1. Визначити речення, в якому є займенники. (1 б.)
А З малого джерела велика річка починається.
Б Цибуля від семи недуг лікує.
В Умій їздити, умій і доглядати.
Г Кожний собі щастя кує.

2. Визначити рядок, у якому всі займенники відмінюються, як прикметники. (1 б.)
А Котрий, твій, деякий, інший.
Б Себе, хтось, вони, ніхто.
В Будь-що, вона, наш, всякий.
Г Цей, я, самий, цей.

3. Визначити рядок, у якому всі займенники пишуться через дефіс. (1 б.)
А Ні/хто, казна/який, аби/який, де/що.
Б Аби/хто, будь/чий, котрий/сь, де/хто.
В Казна/що, будь/який, хтозна/що, невідь/який.
Г Де/котрий, аби/який, будь/що, чий/небудь

4. Визначити рядок, у якому всі займенники пишуться разом. (1 б.)
А Невідь/кому, де/хто, казна/що, ні/скільки.
Б Аби/хто, аби/якого, бозна/що, бозна/чого.
В Скільки/сь, де/чий, аби/що, ні/хто.
Г Хтозна/хто, хто/небудь, невідь/якому, бозна/чим.

5. Визначити рядок, у якому всі займенники стоять у формі орудного відмінка. (1 б.)
А Нею, ніким, вона, себе.
Б Казна-чим, хтозна-яким, мною, чим.
В Ніхто, чим, ким, я.
Г Моїм, наш, цей, дехто.

6. Установити відповідність між займенниками та їх розрядами за значенням. (2 б.)
А Кожний, жодний, самий, весь.      1 Присвійні.
Б Аніякий, ніщо, ніхто, ніскільки.     2 Означальні.
В Їхній, наш, мій, свій.                      3 Питальні.
Г Котрий? що? чий? скільки?           4 Заперечні.

7. Списати речення, ставлячи займенники, що в дужках, у відповідній формі. (2 б.)
Снігурі перезирнулися між (себе), пошепталися й полетіли кудись. Діждалися снігурі ночі й попросили Ранкову Зорю вилити на березку відерце (свій) живої роси. Прилетіли снігурі на галявину, де стоїть кри­шталева берізка. От тільки живих яблук на (вона) немає. Націдили снігурі тоді з калинових ягід червоного соку, вифарбували в (він) (свій) бі­лі груди... Застогнала Синя Птиця і полинула у синяву неба. А з (вона) хвоста випали дві золоті пір'їни.

8. Записати займенники, розкриваючи дужки. (3 б.)
(Де)чого, (ні)ким, ні(про)кого, казна(з)чим, (аби)чиїм, хтозна(на)кому, (ні)який, хто(сь), (будь)якому, хто(небудь), (про)який(небудь), чого(небудь), (для)чийого(небудь), (ні)на(чому), (будь)що.

Відповіді надіслати до 20 травня включно на електронну адресу djill1978@gmail.com

Немає коментарів:

Дописати коментар