неділю, 10 травня 2020 р.

9 блок завдань

Українська література


Павло Глазовий. «Еволюція», «Найважча роль», «Заморські гості», «Похвала», «Кухлик»

1. Перегляд відеоуроку
Павло Глазовий. Спрямованість його гумористичних творів (домашнє завдання з відео можна не виконувати - буде інше)
https://www.youtube.com/watch?v=vGaHu9ZeJOc


2. Прочитати гуморески 

У підручнику на стор. 230-233  -  «Еволюція», «Найважча роль», «Заморські гості», «Похвала».

Кухлик 

Дід приїхав із села, ходить по столиці.

Має гроші — не мина жодної крамниці.

Попросив він:
— Покажіть кухлик той, що з краю. —
Продавщиця:
— Что? Чево? Я нє понімаю.
— Кухлик, люба, покажіть, той, що збоку смужка.
— Да какой же кухлік здєсь, єслі ето кружка. —
Дід у руки кухлик взяв і нахмурив брови:
— На Вкраїні живете й не знаєте мови. —
Продавщиця теж була гостра та бідова.
— У мєня єсть свой язик, ні к чему мнє мова. —
І сказав їй мудрий дід:
— Цим пишатися не слід,
Бо якраз така біда в моєї корови:
Має, бідна, язика і не знає мови. 


3. Аналіз творів

«Еволюція» 
Тема:
зображення допитливого хлопчика, якого цікавить питання, чому мавпи досі не стали справжніми людьми.
Основна думка:
людина повинна завжди бути справжньою людиною, де б і в якій ситуації вона не опинилася.

«Найважча роль»
Гумореска П. Глазового «Найважча роль» підсміюється над запопадливою матусею, яка бачить у синові талановитого актора. Хлопець учився аж два роки, але, окрім того, щоб викочувати на сцену бочку, більше йому, як видно, нічого доручити не могли. Тому роль у синочка дійсно найважча, але не в переносному, а в прямому значенні: бочку ж нелегко котити!
Тема:
схвалення матір’ю свого синочка за талант, який він врешті-решт не виявив «на сцені у третій дії»
Основна думка:
не маючи здібностей, хисту, ніколи не станеш справжнім професіоналом.

«Заморські гості»
П. Глазовий у своїй гуморесці «Заморські гості» підняв дуже важливу проблему — про становище української мови в Україні. Адже самі українці часто не знають рідної мови, не спілкуються нею. Так може дійти до того, що українською розмовлятимуть лише заморські гості з діаспори, які, на відміну від нас, цінують мову своєї прабатьківщини. А держслужбовці, які зобов'язані знати державну мову, користуються нею формально, або й не використовують зовсім. Так у невеликому гумористичному творі автор підняв важливе питання, яке актуальне і в наші часи.
Тема:
зображення приїзду гостей з Канади на Вкраїну та їхні враження від почутої грамотної української мови
Основна думка:
мова – духовна скарбниця кожного українця; доки живе мова, доти існує нація; думка канадців, що українці не говорять рідною мовою, не виправдалася.


Тему та основну думку творів «Похвала» та «Кухлик» спробуйте визначити самостійно (УСНО).


3. Підготовка до виразного читання напам’ять (1 гумореска на вибір)

Переглянути відео, підготувати виразне читання напам
ять однієї гуморески на вибір.

Гуморески «Еволюція», «Найважча роль», «Похвала» Павла Глазового у виконанні учнів 6-А класу Курахівської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1
https://www.youtube.com/watch?v=7rUz_5KAZYE

Гумореска «Найважча роль»
https://www.youtube.com/watch?v=oa6BGqGR9AE

Гумореска «Заморські гості»
https://www.youtube.com/watch?v=cs0um-FBZQU

Гумореска «Кухлик»
https://www.youtube.com/watch?v=2f3L1YhoVJM


4. Домашнє завдання

Вивчити напам'ять одну гумореску П.Глазового 
на вибір

Відео із записом читання напам’ять гуморески можна прислати до 18 травня включно на електронну адресу djill1978@gmail.com або 
в мессенджері на Фейсбуці.

Якщо ви категорично не хочете присилати записане відео – можна зателефонувати онлайн і розповісти гумореску напам’ять (попередньо домовившись про час, коли зателефонуєте).

Якщо немає технічної можливості зробити відео або розповісти онлайн – повідомте, будь ласка, про це на мою електронну пошту або в мессенджері на Фейсбуці в особистому чаті.


Дякую за роботу і бажаю успіхів!

Немає коментарів:

Дописати коментар